k 2006

Faktory negativně ovlivňující kvalitu hlasu učitele

FROSTOVA, Jana

Basic information

Original name

Faktory negativně ovlivňující kvalitu hlasu učitele

Name in Czech

Faktory negativně ovlivňující kvalitu hlasu učitele

Name (in English)

Factors Negatively Influencing the Voice Quality of a Teacher

Authors

FROSTOVA, Jana

Edition

Skola a zdraví pro 21.století, 2006

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

péče o hlas hlasové poruchy

Keywords in English

teacher; care of voice; voice disorders; voice development
Změněno: 24/8/2010 17:25, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.

Abstract

V originále

Dodržováním základních doporučení v oblasti péče o hlas a preventivními foniatrickými vyšetřeními, především v době vývoje dětského hlasu a ve věku dospívání, by bylo možné některá rizika snížení kvality hlasu eliminovat a podpořit tak možný zdravý vývoj hlasu do dospělosti jako startovní čáry pro výkon hlasového profesionála. Příspěvek vychází z průběžných výsledků výzkumu hlasové kvality, kterému se autorka dlouhodobě věnuje.

In English

It is possible to suppose that by keeping to basic recommendations in the area of voice care and by preventive phoniatric examinations, mainly at the time of the child voice development and in the age of adolescence, it would be possible to eliminate some perils of lowering the voice quality and thus to support a possible healthy development of the voice till the adulthood, which is the starting line of the performance of a voice professional.The contribution is based on the continuous (partial) results of the investigation into voice quality, which is the author’s long-term research interest.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century