PODROUŽKOVÁ, Lucie. Reader Development: Teaching Teachers Read. In New Trends in Education Future Teachers of English. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, p. 79-84. ISBN 80-244-1249-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Reader Development: Teaching Teachers Read
Name in Czech Rozvoj čtenářství: jak učit učitele čtení
Authors PODROUŽKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Olomouc, New Trends in Education Future Teachers of English, p. 79-84, 6 pp. 2005.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00031450
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-244-1249-7
Keywords in English reader development; reading skills; extensive reading
Tags extensive reading, reader development, reading skills
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D., učo 30192. Changed: 12/12/2007 17:01.
Abstract
The paper reflects on the issue of reading literature in and outside the classroom and introduces the concept of reader development. It debates the key role of reading in the educational process and proposes ways in which it may be enhanced within the study programmes for future teachers of English.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se obírá aspektem čtení literatury v rámci i mimo rámec výuky angličtiny a představuje koncept rozvoje čtenářství. Článek se rovněž věnuje významu čtení ve vzdělávacím procesu a navrhuje metody, které přispívají k rozvoji čtenářství v kontextu studijních programů pro budoucí učitele angličtiny.
PrintDisplayed: 7/9/2024 03:26