D 2005

Reader Development: Teaching Teachers Read

PODROUŽKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Reader Development: Teaching Teachers Read

Name in Czech

Rozvoj čtenářství: jak učit učitele čtení

Authors

PODROUŽKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Olomouc, New Trends in Education Future Teachers of English, p. 79-84, 6 pp. 2005

Publisher

Univerzita Palackého v Olomouci

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00031450

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-244-1249-7

Keywords in English

reader development; reading skills; extensive reading
Změněno: 12/12/2007 17:01, Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper reflects on the issue of reading literature in and outside the classroom and introduces the concept of reader development. It debates the key role of reading in the educational process and proposes ways in which it may be enhanced within the study programmes for future teachers of English.

In Czech

Příspěvek se obírá aspektem čtení literatury v rámci i mimo rámec výuky angličtiny a představuje koncept rozvoje čtenářství. Článek se rovněž věnuje významu čtení ve vzdělávacím procesu a navrhuje metody, které přispívají k rozvoji čtenářství v kontextu studijních programů pro budoucí učitele angličtiny.