Detailed Information on Publication Record
2005
Reader Development: Teaching Teachers Read
PODROUŽKOVÁ, LucieBasic information
Original name
Reader Development: Teaching Teachers Read
Name in Czech
Rozvoj čtenářství: jak učit učitele čtení
Authors
PODROUŽKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Olomouc, New Trends in Education Future Teachers of English, p. 79-84, 6 pp. 2005
Publisher
Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00031450
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-244-1249-7
Keywords in English
reader development; reading skills; extensive reading
Změněno: 12/12/2007 17:01, Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
V originále
The paper reflects on the issue of reading literature in and outside the classroom and introduces the concept of reader development. It debates the key role of reading in the educational process and proposes ways in which it may be enhanced within the study programmes for future teachers of English.
In Czech
Příspěvek se obírá aspektem čtení literatury v rámci i mimo rámec výuky angličtiny a představuje koncept rozvoje čtenářství. Článek se rovněž věnuje významu čtení ve vzdělávacím procesu a navrhuje metody, které přispívají k rozvoji čtenářství v kontextu studijních programů pro budoucí učitele angličtiny.