VLČKOVÁ, Kateřina. Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku. (Gender differencies in using foreing language learning strategies.). In JANÍKOVÁ, Věra. Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Sborník dílčích studií. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2005, p. 75-81. ISBN 80-210-3919-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku.
Name (in English) Gender differencies in using foreing language learning strategies.
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Sborník dílčích studií. p. 75-81, 7 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW publikace ke strategiím
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00013278
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-210-3919-1
Keywords in English foreign language leraning strategies; gender differencies; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic
Tags foreign language leraning strategies, gender differencies
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Changed: 27/5/2008 17:48.
Abstract
Inventarizační výzkum strategií učení cizímu jazyku (CJ) potvrzuje genderové rozdíly v používání strategií učení CJ. Dívky používají strategie více než hoši a zároveň používají i některé strategie odlišné.
Abstract (in English)
The research into foreign language learning strategies (FLLS) through inventories con-firmed the gender differences in using FLLS at upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic (EU). Girls use more FLLS than boys, and they use different strategies.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 27/4/2024 22:36