D 2005

Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku.

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku.

Name (in English)

Gender differencies in using foreing language learning strategies.

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Sborník dílčích studií. p. 75-81, 7 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00013278

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3919-1

Keywords in English

foreign language leraning strategies; gender differencies; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic
Změněno: 27/5/2008 17:48, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Inventarizační výzkum strategií učení cizímu jazyku (CJ) potvrzuje genderové rozdíly v používání strategií učení CJ. Dívky používají strategie více než hoši a zároveň používají i některé strategie odlišné.

In English

The research into foreign language learning strategies (FLLS) through inventories con-firmed the gender differences in using FLLS at upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic (EU). Girls use more FLLS than boys, and they use different strategies.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching