Detailed Information on Publication Record
2005
Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku.
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Genderové rozdíly v používání strategií učení cizímu jazyku.
Name (in English)
Gender differencies in using foreing language learning strategies.
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Sborník dílčích studií. p. 75-81, 7 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00013278
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-210-3919-1
Keywords in English
foreign language leraning strategies; gender differencies; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic
Změněno: 27/5/2008 17:48, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
V originále
Inventarizační výzkum strategií učení cizímu jazyku (CJ) potvrzuje genderové rozdíly v používání strategií učení CJ. Dívky používají strategie více než hoši a zároveň používají i některé strategie odlišné.
In English
The research into foreign language learning strategies (FLLS) through inventories con-firmed the gender differences in using FLLS at upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic (EU). Girls use more FLLS than boys, and they use different strategies.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|