D 2005

Používání strategií učení cizímu jazyku a jejich efektivita v gymnaziálním vzdělávání.

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Používání strategií učení cizímu jazyku a jejich efektivita v gymnaziálním vzdělávání.

Name (in English)

Using foreing language learning strategies and their effectiveness in upper secondary comprehensive education.

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Autonomie v procesu učení a vyučování cizích jazyků. Sborník dílčích studií. p. 53-55, 5 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00013279

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-210-3919-1

Keywords in English

foreign language leraning strategies; upper secondary comprehensive schools in Czech Republic
Změněno: 30/3/2010 13:47, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Abstract

V originále

Studie popisuje výsledkz výzkumu zaměřeného na používání strategií učení cizímu jazyku a jejich efektivitu u studentů brněnských gymnázií.

In English

The research into foreign language learning strategies (FLLS) and their effectiveness through inventories at upper secondary comprehensive schools in the Czech Republic (EU).

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching