ŠEĎOVÁ, Klára. Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví (Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 123 - 132. ISBN 80-210-3891-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
Name in Czech Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
Name (in English) Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching
Authors ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, p. 123 - 132, 10 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00031453
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-3891-8
Keywords in English educational research; grounded theory; coding techniques
Tags coding techniques, educational research, grounded theory
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D., učo 23233. Changed: 12/6/2007 20:51.
Abstract
Článek se zabývá možnostmi použití zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu, přičemž se zaměřuje především na specifické kódovací techniky, s nimiž zakotvená teorie pracuje. Problém je ilustrován na příkladu výzkumného šetření rodinné socializace dětského televizního diváctví. Na tomto příkladu z vlastní výzkumné praxe autorky jsou demonstrovány efekty, které může použití jednotlivých kódovacích technik přinést.
Abstract (in English)
The articel deals with the use of the method of grounded theory in educational research, focusing on specific coding techniques the method works with. A cenocrete example of the research practice is used to explain the process: a survey of the family socialization of childrens TV watching, using in-depth intervews as the main technique of data collection. Thes specific example shows the effects the coding technique of data collection. This specific example shows the effecet the coding techniques of the grounded theory can offer, such as, and primarily, axial coding.
PrintDisplayed: 19/6/2024 04:45