Detailed Information on Publication Record
2005
Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
ŠEĎOVÁ, KláraBasic information
Original name
Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
Name in Czech
Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví
Name (in English)
Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching
Authors
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, p. 123 - 132, 10 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00031453
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-3891-8
Keywords in English
educational research; grounded theory; coding techniques
Tags
Reviewed
Změněno: 12/6/2007 20:51, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá možnostmi použití zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu, přičemž se zaměřuje především na specifické kódovací techniky, s nimiž zakotvená teorie pracuje. Problém je ilustrován na příkladu výzkumného šetření rodinné socializace dětského televizního diváctví. Na tomto příkladu z vlastní výzkumné praxe autorky jsou demonstrovány efekty, které může použití jednotlivých kódovacích technik přinést.
In English
The articel deals with the use of the method of grounded theory in educational research, focusing on specific coding techniques the method works with. A cenocrete example of the research practice is used to explain the process: a survey of the family socialization of childrens TV watching, using in-depth intervews as the main technique of data collection. Thes specific example shows the effects the coding technique of data collection. This specific example shows the effecet the coding techniques of the grounded theory can offer, such as, and primarily, axial coding.