D 2005

Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví

ŠEĎOVÁ, Klára

Basic information

Original name

Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví

Name in Czech

Možnosti uplatnění zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu: Rodinná socializace dětského televizního diváctví

Name (in English)

Options of the Application of the Grounded Theory in Pedagogic Research: Family Socialization of Childrens TV-Watching

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, p. 123 - 132, 10 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00031453

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-210-3891-8

Keywords in English

educational research; grounded theory; coding techniques

Tags

Reviewed
Změněno: 12/6/2007 20:51, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá možnostmi použití zakotvené teorie v pedagogickém výzkumu, přičemž se zaměřuje především na specifické kódovací techniky, s nimiž zakotvená teorie pracuje. Problém je ilustrován na příkladu výzkumného šetření rodinné socializace dětského televizního diváctví. Na tomto příkladu z vlastní výzkumné praxe autorky jsou demonstrovány efekty, které může použití jednotlivých kódovacích technik přinést.

In English

The articel deals with the use of the method of grounded theory in educational research, focusing on specific coding techniques the method works with. A cenocrete example of the research practice is used to explain the process: a survey of the family socialization of childrens TV watching, using in-depth intervews as the main technique of data collection. Thes specific example shows the effects the coding technique of data collection. This specific example shows the effecet the coding techniques of the grounded theory can offer, such as, and primarily, axial coding.