LAZAROVÁ, Bohumíra. Osobnost učitele a rezistence vůči změně (Personality of teacher and the resistance to the change). In Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická. U10: Změny a inovace ve vzdělávání. 1st ed. Brno: Filozofická fakulta MU Brno, 2005, p. 109-122. ISBN 80-210-3891-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osobnost učitele a rezistence vůči změně
Name (in English) Personality of teacher and the resistance to the change
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická. U10: Změny a inovace ve vzdělávání. p. 109-122, 14 pp. 2005.
Publisher Filozofická fakulta MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/05:00013283
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 80-210-3891-8
Keywords in English teacher - resistance - change - motivation
Changed by Changed by: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Changed: 22/2/2006 13:12.
Abstract
Autorka pojednává o pojmu rezistence vůči změně v kontextu inovací ve školské praxi. Nahlíží pojem rezistence z hlediska motivace a schopnosti inovovat praxi a také z hlediska životních postojů podle transkační analýzy.
Abstract (in English)
Article concentrates on seleted aspects of school practice innovation. The author comments especially on the question of teachersresistance to change. The topic is viewed from various points: that of the personality of the teacher, that of his/her motivation and that of the transactional analysis.
Links
GA406/03/0700, research and development projectName: Psychologické aspekty dalšího vzdělávání učitelů
Investor: Czech Science Foundation, Psychological aspects of in-service teacher education and training
PrintDisplayed: 26/4/2024 16:20