DRÁŠIL, Pavel a Tomáš PITNER. Platforma pro pesonalizaci standardizovaných výukových materiálů. In SCO 2006. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. s. 33-38. ISBN 80-210-3923-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Platforma pro pesonalizaci standardizovaných výukových materiálů
Název anglicky Platform for personalization of standardized learning objects
Autoři DRÁŠIL, Pavel (203 Česká republika) a Tomáš PITNER (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, SCO 2006, od s. 33-38, 6 s. 2006.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/06:00015307
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 80-210-3923-X
Klíčová slova anglicky learning object; DocBook; SCORM; personalization
Štítky docbook, learning object, personalization, SCORM
Změnil Změnil: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Změněno: 14. 10. 2006 18:20.
Anotace
Tento příspěvek je věnován problematice uplatnění personalizačních technik ve světě standardizovaných výukových objektů zpřístupňovaných prostřednictvím nejrůznějších systémů pro řízení výuky (LMS). V první části jsou analyzovány vhodné datové formáty pro přípravu a distribuci snadno přenositelných výukových materiálů. Dále je čtenář ve stručnosti uveden do oblasti adaptivních hypermediálních systémů. Ve třetí části je představeno zamýšlené technické řešení problému - platforma, nad kterou budou adaptivní a personalizační techniky postupně implementovány a testovány. Na závěr jsou diskutovány další možnosti využití této platformy.
Anotace anglicky
This paper deals with the problem of using personalization techniques in the world of standardized learning objects accessed via various learning management systems (LMSs). In the first part we discuss advisable data formats for preparation and distribution of portable learning materials. Then we briefly introduce reader to the area of adaptive hypermedia systems. The third part is devoted to the technical solution of the problem - we describe a platform that will allow us to gradually implement and test adaptive and personalization techniques. At the end, possible future extensions of the platform are discussed.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 03:08