DRÁŠIL, Pavel and Tomáš PITNER. Platforma pro pesonalizaci standardizovaných výukových materiálů (Platform for personalization of standardized learning objects). In SCO 2006. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 33-38. ISBN 80-210-3923-X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Platforma pro pesonalizaci standardizovaných výukových materiálů
Name (in English) Platform for personalization of standardized learning objects
Authors DRÁŠIL, Pavel (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, SCO 2006, p. 33-38, 6 pp. 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14330/06:00015307
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 80-210-3923-X
Keywords in English learning object; DocBook; SCORM; personalization
Tags docbook, learning object, personalization, SCORM
Changed by Changed by: prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D., učo 94. Changed: 14/10/2006 18:20.
Abstract
Tento příspěvek je věnován problematice uplatnění personalizačních technik ve světě standardizovaných výukových objektů zpřístupňovaných prostřednictvím nejrůznějších systémů pro řízení výuky (LMS). V první části jsou analyzovány vhodné datové formáty pro přípravu a distribuci snadno přenositelných výukových materiálů. Dále je čtenář ve stručnosti uveden do oblasti adaptivních hypermediálních systémů. Ve třetí části je představeno zamýšlené technické řešení problému - platforma, nad kterou budou adaptivní a personalizační techniky postupně implementovány a testovány. Na závěr jsou diskutovány další možnosti využití této platformy.
Abstract (in English)
This paper deals with the problem of using personalization techniques in the world of standardized learning objects accessed via various learning management systems (LMSs). In the first part we discuss advisable data formats for preparation and distribution of portable learning materials. Then we briefly introduce reader to the area of adaptive hypermedia systems. The third part is devoted to the technical solution of the problem - we describe a platform that will allow us to gradually implement and test adaptive and personalization techniques. At the end, possible future extensions of the platform are discussed.
Links
1ET208050401, research and development projectName: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context
PrintDisplayed: 14/9/2024 07:24