Detailed Information on Publication Record
2006
DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
SKOPAL, PavelBasic information
Original name
DVD marketing in the U.S. of Working Titles British romantic comedies: Framing reception and strategies of cultural appropriation
Name in Czech
Britské romantické komedie na americkém DVD trhu: kulturní rámování recepce a strategie apropriace
Authors
SKOPAL, Pavel (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Jump Cut, USA, 2006, 0146-5546
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Literature, mass media, audio-visual activities
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/06:00016673
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords in English
DVD; marketing; Working Title Films; romantic comedies
Tags
Reviewed
Změněno: 14/4/2010 18:03, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
The study follows the case of the British Working Title Films' production that is co/produced and distributed by Universal. All the materials included on a particular DVD can be used as a cultural filter routing the viewer to a territory that is more culturally familiar and less discouraging. In the case of “foreign” productions, co-produced and distributed by a Hollywood studio, the distributor for the U.S. market wants to produce a culturally- and market-specific context, to appropriate and “frame” the culturally foreign product through the paratexts circulating around the film itself.
In Czech
Studie produkce britské společnosti Working Title Films, jejíž filmy spoluprodukuje a distribuuje studio Universal, sleduje způsoby přizpůsobování britské produkce pro americký trh. Materiály připojené na DVD k filmu mohou být využity jako kulturní filtr, který směruje diváka do oblasti, která je mu kulturně bližší.