D 2005

Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen

BRYCHOVÁ, Alice

Basic information

Original name

Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen

Name in Czech

Autonomie studentů a učební strategie jako princip podpory lingvistické a didaktické přípravy učitelů a učitelek na prvním stupni ZŠ

Name (in English)

Learnautonomy and Learnstrategies in the linguistic and didactic studies of the primary school teacher

Authors

BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Olomouc, Vomackova, O., Varadinova, D. Das Rahmenbildungsprogramm in der Grundschullehrer-Ausbildung des Fachbereichs Deutsch. VUP : Olomouc, 2005. p. 59 - 66, 8 pp. 2005

Publisher

PdF UP v Olomouci

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/05:00019986

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-244-1200-4

Keywords in English

Education; General Education Frame
Změněno: 31/3/2011 12:49, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.

Abstract

V originále

Der Beitrag reflektiert Erfahrungen mit der Benutzung des Europäischen Fremdsprachenportfolios in sprachpraktischen Übungen und didaktischen Seminaren von Studenten der Pädagogischen Fakultät und die Unterstützung des selbstgesteuerten Lernens und Problemlösungsverhaltens als einer der Kompetenzen, die auch im Rahmenbildungsprogramm in tschechischen Schulen eine wichtige Rolle spielen soll.

In Czech

Příspěvek reflektuje zkušenosti s využíváním Evropského jazykového portfolia v jazykových cvičení u studentů učitelství němčiny a v didaktických seminářích na pedagogické fakultě a sleduje rozvoj kompetence autonomního učení se, jejíž podpora je také jednou z důležitých cílů v Rámcově vzdělávacím programu českých škol.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching