Detailed Information on Publication Record
2005
Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen
BRYCHOVÁ, AliceBasic information
Original name
Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen
Name in Czech
Autonomie studentů a učební strategie jako princip podpory lingvistické a didaktické přípravy učitelů a učitelek na prvním stupni ZŠ
Name (in English)
Learnautonomy and Learnstrategies in the linguistic and didactic studies of the primary school teacher
Authors
BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Olomouc, Vomackova, O., Varadinova, D. Das Rahmenbildungsprogramm in der Grundschullehrer-Ausbildung des Fachbereichs Deutsch. VUP : Olomouc, 2005. p. 59 - 66, 8 pp. 2005
Publisher
PdF UP v Olomouci
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/05:00019986
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-244-1200-4
Keywords in English
Education; General Education Frame
Změněno: 31/3/2011 12:49, PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
V originále
Der Beitrag reflektiert Erfahrungen mit der Benutzung des Europäischen Fremdsprachenportfolios in sprachpraktischen Übungen und didaktischen Seminaren von Studenten der Pädagogischen Fakultät und die Unterstützung des selbstgesteuerten Lernens und Problemlösungsverhaltens als einer der Kompetenzen, die auch im Rahmenbildungsprogramm in tschechischen Schulen eine wichtige Rolle spielen soll.
In Czech
Příspěvek reflektuje zkušenosti s využíváním Evropského jazykového portfolia v jazykových cvičení u studentů učitelství němčiny a v didaktických seminářích na pedagogické fakultě a sleduje rozvoj kompetence autonomního učení se, jejíž podpora je také jednou z důležitých cílů v Rámcově vzdělávacím programu českých škol.
In English
The article describes the experiences with the self-assessment and European language portfolio as an instrument to developing the skills and learn strategies, witch should be an important parts of the Czech modern school education and curriculum.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|