BRYCHOVÁ, Alice. Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen (Learnautonomy and Learnstrategies in the linguistic and didactic studies of the primary school teacher). In Vomackova, O., Varadinova, D. Das Rahmenbildungsprogramm in der Grundschullehrer-Ausbildung des Fachbereichs Deutsch. VUP : Olomouc, 2005. 1st ed. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2005, p. 59 - 66. ISBN 80-244-1200-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lernerautonomie und Lernstrategien als Förderungsprinzip in der linguistischen und didaktischen Vorbereitung der Primarstufenlehrer/-innen
Name in Czech Autonomie studentů a učební strategie jako princip podpory lingvistické a didaktické přípravy učitelů a učitelek na prvním stupni ZŠ
Name (in English) Learnautonomy and Learnstrategies in the linguistic and didactic studies of the primary school teacher
Authors BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Olomouc, Vomackova, O., Varadinova, D. Das Rahmenbildungsprogramm in der Grundschullehrer-Ausbildung des Fachbereichs Deutsch. VUP : Olomouc, 2005. p. 59 - 66, 8 pp. 2005.
Publisher PdF UP v Olomouci
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00019986
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-244-1200-4
Keywords in English Education; General Education Frame
Tags Education, General Education Frame
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 31/3/2011 12:49.
Abstract
Der Beitrag reflektiert Erfahrungen mit der Benutzung des Europäischen Fremdsprachenportfolios in sprachpraktischen Übungen und didaktischen Seminaren von Studenten der Pädagogischen Fakultät und die Unterstützung des selbstgesteuerten Lernens und Problemlösungsverhaltens als einer der Kompetenzen, die auch im Rahmenbildungsprogramm in tschechischen Schulen eine wichtige Rolle spielen soll.
Abstract (in Czech)
Příspěvek reflektuje zkušenosti s využíváním Evropského jazykového portfolia v jazykových cvičení u studentů učitelství němčiny a v didaktických seminářích na pedagogické fakultě a sleduje rozvoj kompetence autonomního učení se, jejíž podpora je také jednou z důležitých cílů v Rámcově vzdělávacím programu českých škol.
Abstract (in English)
The article describes the experiences with the self-assessment and European language portfolio as an instrument to developing the skills and learn strategies, witch should be an important parts of the Czech modern school education and curriculum.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 25/4/2024 17:37