Detailed Information on Publication Record
2005
Koordinační schopnosti jako součást všeobecné přípravy nejmladších hokejistů
NYKODÝM, JiříBasic information
Original name
Koordinační schopnosti jako součást všeobecné přípravy nejmladších hokejistů
Authors
Edition
2005. vyd. Brno, Sport a kvalita života, p. 119-120, 2 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sportovních studií
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
80-210-3863-2
Keywords in English
coordinating abilities; ice-hockey; training; ice-hockey skills
Změněno: 31/3/2010 22:38, doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.
In Czech
Z pohledu věku lze koordinační schopnosti ovlivňovat poměrně brzy, od 6-8 let i dříve. Příznivé období přirozeného rozvoje připadá na dobu před pubertou, ve kterém naopak možnosti výraznějšího zlepšení poněkud klesají. Základním požadavkem tréninku je záměrně a opakovaně stavět sportovce do situací, v nichž musí řešit různé pohybové úkoly a zvládnout různě složitou, a tím i po stránce koordinační náročnou pohybovou činnost. V podstatě se jedná o rozšiřování pohybové zkušenosti cestou vykonávání nových, svojí obtížností stále komplikovanějších pohybů. Uplatněním těchto principů se získává schopnost rychleji se učit novým pohybům, pohotově a úspěšně se přizpůsobovat měnící se situaci, jsou vytvářeny předpoklady osvojovat si nové a obtížnější pohybové dovednosti.
In English
We can influence coordinating abilities relatively soon, from 6-8 year old and sooner. Favourable period of natural development fall on time before puberty, in which on the contrary chances of expressive improvement are somewhat falling. Basic requirements of training are purposely and repeatedly formation sportsmen into situations, in which they must solve different kinetic problems and manage differently complicated co-ordinating kinetic activities. In principle it is dissemination of kinetic experience on the way of pursuance of the new, more complicated movements. We can obtain this ability faster with teaching of new movements, promptly and successfully with adapt of variable situation. Assumptions are generated to adopt new and difficult kinetic skills.