D 2005

Koordinační schopnosti jako součást všeobecné přípravy nejmladších hokejistů

NYKODÝM, Jiří

Basic information

Original name

Koordinační schopnosti jako součást všeobecné přípravy nejmladších hokejistů

Edition

2005. vyd. Brno, Sport a kvalita života, p. 119-120, 2 pp. 2005

Publisher

Masarykova univerzita v Brně, Fakulta sportovních studií

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

80-210-3863-2

Keywords in English

coordinating abilities; ice-hockey; training; ice-hockey skills
Změněno: 31/3/2010 22:38, doc. Mgr. Jiří Nykodým, Ph.D.

Abstract

CZ EN

In Czech

Z pohledu věku lze koordinační schopnosti ovlivňovat poměrně brzy, od 6-8 let i dříve. Příznivé období přirozeného rozvoje připadá na dobu před pubertou, ve kterém naopak možnosti výraznějšího zlepšení poněkud klesají. Základním požadavkem tréninku je záměrně a opakovaně stavět sportovce do situací, v nichž musí řešit různé pohybové úkoly a zvládnout různě složitou, a tím i po stránce koordinační náročnou pohybovou činnost. V podstatě se jedná o rozšiřování pohybové zkušenosti cestou vykonávání nových, svojí obtížností stále komplikovanějších pohybů. Uplatněním těchto principů se získává schopnost rychleji se učit novým pohybům, pohotově a úspěšně se přizpůsobovat měnící se situaci, jsou vytvářeny předpoklady osvojovat si nové a obtížnější pohybové dovednosti.

In English

We can influence coordinating abilities relatively soon, from 6-8 year old and sooner. Favourable period of natural development fall on time before puberty, in which on the contrary chances of expressive improvement are somewhat falling. Basic requirements of training are purposely and repeatedly formation sportsmen into situations, in which they must solve different kinetic problems and manage differently complicated co-ordinating kinetic activities. In principle it is dissemination of kinetic experience on the way of pursuance of the new, more complicated movements. We can obtain this ability faster with teaching of new movements, promptly and successfully with adapt of variable situation. Assumptions are generated to adopt new and difficult kinetic skills.