KRÁTKÁ, Veronika. Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti (Using reading strategies as a factor of reading literacy development). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 2004, p. 66-71, 4 pp. ISBN 80-7220-201-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti
Name in Czech Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti
Name (in English) Using reading strategies as a factor of reading literacy development
Authors KRÁTKÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů, p. 66-71, 4 pp. 2004.
Publisher Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/04:00031471
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7220-201-4
Keywords in English literacy; functional literacy; reading literacy; reading strategies
Tags functional literacy, literacy, reading literacy, reading strategies
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 18/6/2009 13:04.
Abstract
V mezinárodních výzkumech čtenářské gramotnosti dosáhli čeští žáci pouze průměrných výsledků. Existuje celá řada faktorů, které se podílejí na utváření gramotnosti. Jedním z těchto faktorů jsou čtenářské strategie a jejich využívání.
Abstract (in English)
Czech pupils achieved only average scores in international researches on reading literacy. There are a number of factors influencing the development of literacy. One of the factors are reading strategies and their use.
PrintDisplayed: 24/6/2024 03:44