D 2004

Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti

KRÁTKÁ, Veronika

Basic information

Original name

Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti

Name in Czech

Používání čtenářských strategií jako faktor optimalizace rozvoje čtenářské gramotnosti

Name (in English)

Using reading strategies as a factor of reading literacy development

Authors

KRÁTKÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Olomouc, Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů, p. 66-71, 4 pp. 2004

Publisher

Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/04:00031471

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7220-201-4

Keywords in English

literacy; functional literacy; reading literacy; reading strategies

Tags

Reviewed
Změněno: 18/6/2009 13:04, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

V mezinárodních výzkumech čtenářské gramotnosti dosáhli čeští žáci pouze průměrných výsledků. Existuje celá řada faktorů, které se podílejí na utváření gramotnosti. Jedním z těchto faktorů jsou čtenářské strategie a jejich využívání.

In English

Czech pupils achieved only average scores in international researches on reading literacy. There are a number of factors influencing the development of literacy. One of the factors are reading strategies and their use.