Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{632267, author = {Hajná, Věra}, address = {Bratislava}, booktitle = {Sborník z konference Sociální procesy a osobnost}, keywords = {multidimensional self-concept; global self-esteem; giftedness}, language = {cze}, location = {Bratislava}, isbn = {80-88910-16-1}, pages = {133-139}, publisher = {Ústav experimentálnej psychológie SAV}, title = {Sebehodnocení intelektově nadaných dětí}, year = {2004} }
TY - JOUR ID - 632267 AU - Hajná, Věra PY - 2004 TI - Sebehodnocení intelektově nadaných dětí PB - Ústav experimentálnej psychológie SAV CY - Bratislava SN - 8088910161 KW - multidimensional self-concept KW - global self-esteem KW - giftedness N2 - Zkoumání sebehodnocení nadaných dětí je součástí širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných v ČR. Výzkumu se zúčastnilo 58 nadaných dětí ve věku 7-9 let. K identifikaci nadání jsme použili Ravenovy barevné progresivní matrice. Ke zjištění úrovně sebehodnocení jsme použili Profil vnímání sebe sama pro děti S. Harterové, strukturu inteligence jsme zjišťovali Wechslerovou inteligenční škálou pro děti. Učitelé hodnotili děti pomocí Škály aktuálního chování dítěte. Zjistili jsme, že nadanější děti dosahují vyššího sebehodnocení v oblasti školních dovedností. Globální sebehodnocení nadaných dětí je determinováno zejména školními dovednostmi a chováním. Nadané děti se hodnotí kritičtěji ve všech oblastech, kromě chování, než je hodnotí učitelé. Dívky se hodnotí lépe sociálně adaptované, fyzicky přitažlivější a lépe se chovají, ve srovnání se sebehodnocením chlapců. Tyto výsledky korespondují i s hodnocením učitelů. ER -
HAJNÁ, Věra. Sebehodnocení intelektově nadaných dětí. In \textit{Sborník z konference Sociální procesy a osobnost}. Bratislava: Ústav experimentálnej psychológie SAV, 2004, s.~133-139, 6 s. ISBN~80-88910-16-1.
|