Detailed Information on Publication Record
2005
Je zakotvená teorie teorií?
ŠVAŘÍČEK, RomanBasic information
Original name
Je zakotvená teorie teorií?
Name in Czech
Je zakotvená teorie teorií?
Name (in English)
Is the Grounded Theory a Theory?
Authors
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, p. 133-145, 13 pp. 2005
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/05:00031487
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
80-210-3891-8
Keywords in English
educational research; grounded theory; theory; education; induction; qualitative methodology;
Tags
Reviewed
Změněno: 14/4/2010 22:24, Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá kvalitativní a kvantitativní metodologií, které jsou nahlíženy jako dva odlišné, nikoli však soupeřící diskursy. Především se zaobírá obecnými metodologickými, epistemologickými a logickými otázkami kvalitativního výzkumu, zvláště pak metodou zakotvené teorie (grounded theory). Dále je podrobeno zkoumání použití induktivní metody v kvalitativním diskursu, tvorba teorií a je vysloven a zdůvodněn výrok, který tvrdí, že zakotvená teorie je hypotézou. Příspěvek opodál popisuje možnosti spojení obou diskursů (obou typů analýz) v jednom výzkumu, nikoli pouze použití rozličných metod. Na závěr článku je řešena povaha sociálních věd a hledání pravdy v sociálních vědách.
In English
The article deals with inductive process in qualitative process and particularly in grounded theory.