ŠVAŘÍČEK, Roman. Je zakotvená teorie teorií? (Is the Grounded Theory a Theory?). In Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 133-145. ISBN 80-210-3891-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Je zakotvená teorie teorií?
Name in Czech Je zakotvená teorie teorií?
Name (in English) Is the Grounded Theory a Theory?
Authors ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia paedagogica U 10, p. 133-145, 13 pp. 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/05:00031487
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-3891-8
Keywords in English educational research; grounded theory; theory; education; induction; qualitative methodology;
Tags Education, educational research, grounded theory, induction, Qualitative methodology, theory
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Changed: 14/4/2010 22:24.
Abstract
Článek se zabývá kvalitativní a kvantitativní metodologií, které jsou nahlíženy jako dva odlišné, nikoli však soupeřící diskursy. Především se zaobírá obecnými metodologickými, epistemologickými a logickými otázkami kvalitativního výzkumu, zvláště pak metodou zakotvené teorie (grounded theory). Dále je podrobeno zkoumání použití induktivní metody v kvalitativním diskursu, tvorba teorií a je vysloven a zdůvodněn výrok, který tvrdí, že zakotvená teorie je hypotézou. Příspěvek opodál popisuje možnosti spojení obou diskursů (obou typů analýz) v jednom výzkumu, nikoli pouze použití rozličných metod. Na závěr článku je řešena povaha sociálních věd a hledání pravdy v sociálních vědách.
Abstract (in English)
The article deals with inductive process in qualitative process and particularly in grounded theory.
PrintDisplayed: 12/5/2024 23:52