Detailed Information on Publication Record
2005
Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)
VEČERKOVÁ, EvaBasic information
Original name
Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)
Name (in English)
Unfair competition and advertising : (selected chapters)
Authors
VEČERKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Vyd. 1. Brno, 330 pp. (Spisy PrF MU v Brně. Řada teoretická ; Sv. 284), 2005
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50500 5.5 Law
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14220/05:00031491
Organization unit
Faculty of Law
ISBN
80-210-3607-9
Keywords (in Czech)
nekalá soutěž; reklama;klamavá reklama; srovnávací reklama; právní ochrana; obchodní zákoník;
Keywords in English
unfair competition; advertising; misleading advertising; comparative advertising; legal protection; Commercial Code;
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2010 18:47, JUDr. Eva Večerková, Ph.D.
V originále
V publikaci je uveden přehled o vývoji právní úpravy nekalé soutěže (generální klauzule a právních prostředků ochrany), a to podle Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví z r. 1883, podle zákona proti nekalé soutěži z r. 1927 a podle obchodního zákoníku z r. 1991 až dosud. V kapitole o reklamě je zpracována právní úprava klamavé reklamy a srovnávací reklamy podle obchodního zákoníku a podle evropské směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, dále je věnována pozornost některým veřejnoprávním zákonům, např. zákonu o regulaci reklamy, zákonu o ochraně spotřebitele apod.
In English
The publication provides an overview of legal regulation of unfair competition (the general clause and the legal means of protection), according to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property from 1883, according to the Law against Unfair Competition from 1927 and the Commercial Code from 1991 till present. The chapter on advertising contains legal regulation of misleading advertising and comparative advertising under the Commercial Code and under the European Directive on misleading and comparative advertising, also contains some public law, as the Law on Advertising Regulation, the Consumer Protection Law, etc.
Links
MSM0021622405, plan (intention) |
|