B 2005

Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)

VEČERKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)

Name (in English)

Unfair competition and advertising : (selected chapters)

Authors

VEČERKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Vyd. 1. Brno, 330 pp. (Spisy PrF MU v Brně. Řada teoretická ; Sv. 284), 2005

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50500 5.5 Law

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14220/05:00031491

Organization unit

Faculty of Law

ISBN

80-210-3607-9

Keywords (in Czech)

nekalá soutěž; reklama;klamavá reklama; srovnávací reklama; právní ochrana; obchodní zákoník;

Keywords in English

unfair competition; advertising; misleading advertising; comparative advertising; legal protection; Commercial Code;

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/3/2010 18:47, JUDr. Eva Večerková, Ph.D.

Abstract

V originále

V publikaci je uveden přehled o vývoji právní úpravy nekalé soutěže (generální klauzule a právních prostředků ochrany), a to podle Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví z r. 1883, podle zákona proti nekalé soutěži z r. 1927 a podle obchodního zákoníku z r. 1991 až dosud. V kapitole o reklamě je zpracována právní úprava klamavé reklamy a srovnávací reklamy podle obchodního zákoníku a podle evropské směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, dále je věnována pozornost některým veřejnoprávním zákonům, např. zákonu o regulaci reklamy, zákonu o ochraně spotřebitele apod.

In English

The publication provides an overview of legal regulation of unfair competition (the general clause and the legal means of protection), according to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property from 1883, according to the Law against Unfair Competition from 1927 and the Commercial Code from 1991 till present. The chapter on advertising contains legal regulation of misleading advertising and comparative advertising under the Commercial Code and under the European Directive on misleading and comparative advertising, also contains some public law, as the Law on Advertising Regulation, the Consumer Protection Law, etc.

Links

MSM0021622405, plan (intention)
Name: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The European Context of the Development of Czech Law after 2004