VEČERKOVÁ, Eva. Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly) (Unfair competition and advertising : (selected chapters)). Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 330 pp. (Spisy PrF MU v Brně. Řada teoretická ; Sv. 284). ISBN 80-210-3607-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nekalá soutěž a reklama : (vybrané kapitoly)
Name (in English) Unfair competition and advertising : (selected chapters)
Authors VEČERKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Vyd. 1. Brno, 330 pp. (Spisy PrF MU v Brně. Řada teoretická ; Sv. 284), 2005.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50500 5.5 Law
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14220/05:00031491
Organization unit Faculty of Law
ISBN 80-210-3607-9
Keywords (in Czech) nekalá soutěž; reklama;klamavá reklama; srovnávací reklama; právní ochrana; obchodní zákoník;
Keywords in English unfair competition; advertising; misleading advertising; comparative advertising; legal protection; Commercial Code;
Tags Advertising, Commercial Code, comparative advertising, Legal protection, misleading advertising, Unfair competition
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: JUDr. Eva Večerková, Ph.D., učo 1826. Changed: 29/3/2010 18:47.
Abstract
V publikaci je uveden přehled o vývoji právní úpravy nekalé soutěže (generální klauzule a právních prostředků ochrany), a to podle Pařížské úmluvy na ochranu průmyslového vlastnictví z r. 1883, podle zákona proti nekalé soutěži z r. 1927 a podle obchodního zákoníku z r. 1991 až dosud. V kapitole o reklamě je zpracována právní úprava klamavé reklamy a srovnávací reklamy podle obchodního zákoníku a podle evropské směrnice o klamavé a srovnávací reklamě, dále je věnována pozornost některým veřejnoprávním zákonům, např. zákonu o regulaci reklamy, zákonu o ochraně spotřebitele apod.
Abstract (in English)
The publication provides an overview of legal regulation of unfair competition (the general clause and the legal means of protection), according to the Paris Convention for the Protection of Industrial Property from 1883, according to the Law against Unfair Competition from 1927 and the Commercial Code from 1991 till present. The chapter on advertising contains legal regulation of misleading advertising and comparative advertising under the Commercial Code and under the European Directive on misleading and comparative advertising, also contains some public law, as the Law on Advertising Regulation, the Consumer Protection Law, etc.
Links
MSM0021622405, plan (intention)Name: Evropský kontext vývoje českého práva po roce 2004
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, The European Context of the Development of Czech Law after 2004
PrintDisplayed: 6/9/2024 14:41