Informační systém MU
JEDLIČKOVÁ, Helena and Lenka HRADILOVÁ. Izobraževanje na Češkem po okvirnih izobraževalnih programih za življensko okolje in trajnostni razvoj (Framework Educational Programmes. EDUCATION FOR THE 21ST CENTURY ENVIRONMENT AND SUSTAINABILITY). In Naravoslovje za otroke s posebnimi potrebami. 1st ed. Ljubljana: Zavod republike Slovenije za šolstvo, 2006, p. 26-28. ISBN 961-234-569-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Izobraževanje na Češkem po okvirnih izobraževalnih programih za življensko okolje in trajnostni razvoj
Name in Czech Vzdělávání v České republice dle rámcových vzdělávacích programu pro životní prostředí a trvale udržitelný rozvoj
Name (in English) Framework Educational Programmes. EDUCATION FOR THE 21ST CENTURY ENVIRONMENT AND SUSTAINABILITY
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor) and Lenka HRADILOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Ljubljana, Naravoslovje za otroke s posebnimi potrebami, p. 26-28, 3 pp. 2006.
Publisher Zavod republike Slovenije za šolstvo
Other information
Original language Slovenian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00021648
Organization unit Faculty of Education
ISBN 961-234-569-4
Keywords (in Czech) Vzdělávání pro 21. století.Udržitelný rozvoj a zdraví.
Keywords in English EDUCATION FOR THE 21ST CENTURY. ENVIRONMENT. SUSTAINABILITY AND HEALTH
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 18/3/2010 03:33.
Abstract
Eden izmed projektov znotraj programa Biologija za življenje in zdravje. Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj življenja in družbe, tematika podpore zdravja. Sistemski model izobraževanja, model osebnostnega razvoja. Izkušenjsko projektno poučevanje, učenje s prakso,povezovanje naravoslovnih predmetov in pedagoške prakse na terenu. Oddelek za biologijo Pedagoške fakultete Masarykove univerze Botanični vrt Masarykove univerze, Center Kejbaly.
Abstract (in Czech)
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na Katedře biologie PdF MU v Brně.
Abstract (in English)
The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. The programe Biology for Life and Health has been launched at the biological department of the Faculty of Education of Masaryk University, Brno, Czech Republic.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
Displayed: 22/7/2024 09:22