D 2005

Místo školy ve vzdělávací politice v oblasti vzdělávání dospělých v ČR

POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ and Petr NOVOTNÝ

Basic information

Original name

Místo školy ve vzdělávací politice v oblasti vzdělávání dospělých v ČR

Name (in English)

The position of the school within the policy of adult education in the Czech Republic

Authors

POL, Milan (203 Czech Republic), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Prešov, Škola očami dnešného sveta (sborník z konference), p. 351-355, 5 pp. 2005

Publisher

Metodicko-pedagogické centrum v Prešove

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00013554

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-8045-398-5

Keywords in English

school;policy;adult education
Změněno: 12/4/2006 17:01, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je dílčím výstupem výzkumného projektu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje. Provedená analýza dokumentů je vedena otázkou: jaké místo zaujímá škola v politice v oblasti vzdělávání dospělých v ČR?

In English

The paper is an particular product of work on the project "Education in Different Stages of the Life Cycle: priorities, opportunities and possibilities for development" (Ministry of Labour and Social Affairs of the Czech Republic, research program Modern Society and its Transformations). The analysis is lead by the question What role are czech schools expected to figure within the field of adult education in the Czech Republic?

Links

1J017/04-DP2, research and development project
Name: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development