Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{633706, author = {Lukas, Josef}, address = {Hradec Králové}, booktitle = {Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005}, edition = {1.}, keywords = {interpersonal behavior; interaction style; primary teacher; Questionnaire on Teacher Interaction}, language = {cze}, location = {Hradec Králové}, isbn = {80-86856-11-9}, pages = {29-43}, publisher = {ESF, IPPP R a AŠP SR a R}, title = {Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ}, url = {http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/zkusenosti_se_zjistovanim_interakcnich_stylu.pdf}, year = {2005} }
TY - JOUR ID - 633706 AU - Lukas, Josef PY - 2005 TI - Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ PB - ESF, IPPP R a AŠP SR a R CY - Hradec Králové SN - 8086856119 KW - interpersonal behavior KW - interaction style KW - primary teacher KW - Questionnaire on Teacher Interaction UR - http://www.jlukas.cz/doc/pedagogicka/zkusenosti_se_zjistovanim_interakcnich_stylu.pdf N2 - Stať je věnována zjišování interakčních stylů učitelů 2. stupně základních škol. Úvodní část článku shrnuje základní teoretická východiska: systémové chápání komunikace ve třídě a pojetí interpersonálního chování učitele, které je jedním ze stěžejních faktorů, ovlivňujících úspěšnost vzdělávání. Interpersonální chování (interakční styl) učitelů bylo zjišováno pomocí dotazníku QTI (Questionnaire on Teacher Interaction), vytvořeného holandskými vědci pod vedením prof. T. Wubbese, kteří adaptovali pro školní prostředí Learyho Dotazník interpersonální diagnózy. Hlavním cílem studie bylo zjištění a popis souvislostí a podmínek, které by umožnily širší využívání dotazníku QTI na základních školách. Empirická část studie tedy především shrnuje tato zjištní a vede k závěru, že po definitivní adaptaci pro 2. stupeň ZŠ může dotazník QTI sloužit jako vhodná screeningová metoda pro zjišování okamžité zpětné vazby, kterou poskytnou žáci svému učiteli, a zároveň pro zjišování sebereflexe učitelova interakčního stylu. ER -
LUKAS, Josef. Zkušenosti se zjišťováním interakčních stylů učitelů na 2. stupni ZŠ. Jiří Mareš, Tomáš Svatoš. In \textit{Novinky v pedagogické a školní psychologii 1995-2005}. 1. vyd. Hradec Králové: ESF, IPPP R a AŠP SR a R. s.~29-43. ISBN~80-86856-11-9. 2005.
|