J
2006
Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.
JANÍKOVÁ, Věra
Basic information
Original name
Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.
Name in Czech
Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.
Name (in English)
Learning stations foster autonomy in the process of foreign language acquisition.
Edition
Komenský, Brno, PdF MU, 2006, 0323-0449
Other information
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/06:00015665
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
autonomy; learning a teaching of foreign language; open education
V originále
Článek je věnován jedné z forem tzv. otevřeného vyučování ve výuce cizích jazyků, kterým je učení na stanovištích. Tato forma umožňuje žákům práci ve vlastním tempu, reflektuje jejich individuální učební styly a strategie a rozvíjí tak schopnost autonomního učení.
In English
The article deals with learning stations, being one of the forms of the "open education". This classroom form enables the learners to work at their own pace, it considers their individual learning styles and strategies, and thus, it evolves their skills in learning autonomy.
Links
GA406/05/2107, research and development project | Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka | Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching |
|
Displayed: 13/11/2024 20:45