J 2006

Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.

Name in Czech

Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.

Name (in English)

Learning stations foster autonomy in the process of foreign language acquisition.

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Komenský, Brno, PdF MU, 2006, 0323-0449

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00015665

Organization unit

Faculty of Education

Keywords in English

autonomy; learning a teaching of foreign language; open education
Změněno: 13/12/2007 12:43, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek je věnován jedné z forem tzv. otevřeného vyučování ve výuce cizích jazyků, kterým je učení na stanovištích. Tato forma umožňuje žákům práci ve vlastním tempu, reflektuje jejich individuální učební styly a strategie a rozvíjí tak schopnost autonomního učení.

In English

The article deals with learning stations, being one of the forms of the "open education". This classroom form enables the learners to work at their own pace, it considers their individual learning styles and strategies, and thus, it evolves their skills in learning autonomy.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching