JANÍKOVÁ, Věra. Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka. (Learning stations foster autonomy in the process of foreign language acquisition.). Komenský. Brno: PdF MU, 2006, vol. 130, No 4, p. 11-16. ISSN 0323-0449.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.
Name in Czech Učení na stanovištích podporuje autonomii v procesu osvojování cizího jazyka.
Name (in English) Learning stations foster autonomy in the process of foreign language acquisition.
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Komenský, Brno, PdF MU, 2006, 0323-0449.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00015665
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English autonomy; learning a teaching of foreign language; open education
Tags autonomy, open education
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 13/12/2007 12:43.
Abstract
Článek je věnován jedné z forem tzv. otevřeného vyučování ve výuce cizích jazyků, kterým je učení na stanovištích. Tato forma umožňuje žákům práci ve vlastním tempu, reflektuje jejich individuální učební styly a strategie a rozvíjí tak schopnost autonomního učení.
Abstract (in English)
The article deals with learning stations, being one of the forms of the "open education". This classroom form enables the learners to work at their own pace, it considers their individual learning styles and strategies, and thus, it evolves their skills in learning autonomy.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 24/6/2024 19:49