BLAŽKOVÁ, Růžena. Učitel matematiky a jeho role v práci s dětmi se specifickými poruchami učení (Mathematics teacher and learning disabilities). In Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. první. Brno: MU Brno, 2005, p. 154-166. spisy Pedagogické fakulty. ISBN 80-86633-38-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitel matematiky a jeho role v práci s dětmi se specifickými poruchami učení
Name in Czech Učitel matematiky a jeho role v práci s dětmi se specifickými poruchami učení
Name (in English) Mathematics teacher and learning disabilities
Authors BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition první. Brno, Edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, p. 154-166, 13 pp. spisy Pedagogické fakulty, 2005.
Publisher MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/05:00031531
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-86633-38-1
Keywords (in Czech) matematika; specifické poruchy učení; reedukace dyskalkulie
Keywords in English learning disabilities; teacher of mathematics
Tags learning disabilities, teacher of mathematics
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Růžena Blažková, CSc., učo 310. Changed: 28/3/2010 20:26.
Abstract
Analýza příčin a problémů dyskalkulie. Reedukace dyskalkulie. Hodnocení žáků. Konkrétní ukázky projektů.
Abstract (in English)
This article focuses on the education of pupils with learning dificulties, especilally dyscalculia. Mentioned is the problem of the personalita of the teacher, professionla trining of the teachers. Knowledge of trachet is based on the studiyng and theoretical base and also on the practical experience.
PrintDisplayed: 5/6/2024 03:10