TOMEŠ, Zdeněk a Tomáš POSPÍŠIL. Kvantifikace objemu státních dotací do železniční dopravy v ČR. Národohospodářský obzor. 2005: ESF MU Brno, 2005, roč. 2005, č. 4, s. 81-91. ISSN 1213-2446.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kvantifikace objemu státních dotací do železniční dopravy v ČR
Název česky Kvantifikace objemu státních dotací do železniční dopravy v ČR
Název anglicky Quantification of the state subsidies in rail transport in the Czech Republic
Autoři TOMEŠ, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Tomáš POSPÍŠIL (203 Česká republika).
Vydání Národohospodářský obzor, 2005, ESF MU Brno, 2005, 1213-2446.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14560/05:00013352
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky railway; Czech Rails; costs of railway operation; public policy; rail track operator; the state budget; the State Fund of Transport Infrastucture; the Railway Infrastructure Administration; the Ministry of Transport
Štítky costs of railway operation, Czech Rails, public policy, rail track operator, railway, the Ministry of Transport, the Railway Infrastructure Administration, the state budget
Změnil Změnil: Ing. Tomáš Pospíšil, Ph.D., učo 51692. Změněno: 2. 5. 2006 18:14.
Anotace
V příspěvku se snažíme kvantifikovat veškeré náklady spojené s provozováním železniční dopravy v ČR. Na začátek se věnujeme přímým nákladům železničního dopravy v účetnictví Českých drah. Dále pokračuje v analýze skrytých nákladů v účetnictví Správy železniční dopravní cesty, Státního fondu dopravní infrastruktury a přímo ve státním rozpočtu. Rozdělujeme dotace do železniční dopravy v ČR na přímé a nepřímé. Na závěr vyhodnotíme celkovou dotační sumu a navrhujeme doporučení pro hospodářskou politiku v železniční dopravě.
Anotace anglicky
We are trying to quantify all relevant costs connected with the railways operation in the Czech Republic. We start with the direct costs of railway operation present in the accounting of the rail operator Cźech Rails. Then we continue the analyses with the more hidden costs of railways present in the accounting of rail track operator, State Fund of Transport Infrastructure and directly in the state budget. We sort subsidies into two parts: direct and indirect railway's subsidies in the Czech Republic. We are trying to evaluate the total costs of railway transport for public budgets and formulate recommodation for public policy in the railway sector.
Návaznosti
GA402/04/2128, projekt VaVNázev: Železniční doprava - institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
Investor: Grantová agentura ČR, Železniční doprava-institucionální postavení, hospodářská politika a ekonomická teorie
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:32