HAUSER, Přemysl, Eva MINÁŘOVÁ, Karla ONDRÁŠKOVÁ, Ivana LUKLOVÁ and Ivana KOLÁŘOVÁ. Forum bohemicum XXIII - Jak na větné členy a věty vedlejší; textová syntax (Forum bohemicum XXIII - Elements of the sentence and paralell side formula/clauses; Textual syntax). 2006.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Forum bohemicum XXIII - Jak na větné členy a věty vedlejší; textová syntax
Name in Czech Forum bohemicum XXIII - Jak na větné členy a věty vedlejší; textová syntax
Name (in English) Forum bohemicum XXIII - Elements of the sentence and paralell side formula/clauses; Textual syntax
Authors HAUSER, Přemysl (203 Czech Republic, guarantor), Eva MINÁŘOVÁ (203 Czech Republic), Karla ONDRÁŠKOVÁ (203 Czech Republic), Ivana LUKLOVÁ (203 Czech Republic) and Ivana KOLÁŘOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 2006.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a conference
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00016821
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English teachers of primary and secondary schools - syntax - elements of sentence - compound sentence - text - structure of text - textual elements
Changed by Changed by: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Changed: 10/10/2007 09:57.
Abstract
Setkání učitelů ZŠ a SŠ brněnského regionu a blízkých okresů. Přednášky a diskusní o současné češtině a jejím vyučování. Vybrané problémy učiva o větných členech a vedlejších větách. Textová soudržnost, souvislost vět v textu. Struktura textu, interpretace významu textu a textových jednotek.
Abstract (in English)
A meeting of basic and secondary school teachers from Brno and neighbouring districts. Presentations and discussion on the contemporary Czech language, and how to teach it. Lecture on syntax - how to recognize and identify elements of sentence and types of compound or combined sentences; how to analyse texts, explicate structure of text and meaning of text; coherence sentences in texts.
PrintDisplayed: 3/5/2024 01:20