Detailed Information on Publication Record
2006
Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II
CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ and Emílie MUSILOVÁBasic information
Original name
Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II
Name in Czech
Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II
Name (in English)
Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education II
Authors
CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ and Emílie MUSILOVÁ
Edition
Brno, XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management, 7 pp. 2006
Publisher
University of Defence, Faculty of Economics and Management
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7231-139-5
Keywords in English
chemstry; motivation; interdisciplinarity; education
Tags
Reviewed
Změněno: 11/4/2011 17:18, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Příspěvek obsahuje ukázky připravované sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. V příspěvku naleznete vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie také fyziku, dějepis a matematiku. Práce je součástí rozsáhlejšího projektu, o němž bylo referováno již např. v příspěvku Ivana Brňovjáková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením (na tomto kolokviu v roce 2005).
In English
The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education. The work is focused on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also physics, history and mathematics. This work is a part of a larger project that was discussed also in the paper Ivana Brňovjá-ková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Moti-vational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education (on this colloquium, 2005).