D 2006

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II

CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ and Emílie MUSILOVÁ

Basic information

Original name

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II

Name in Czech

Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II

Name (in English)

Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education II

Authors

CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ and Emílie MUSILOVÁ

Edition

Brno, XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management, 7 pp. 2006

Publisher

University of Defence, Faculty of Economics and Management

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7231-139-5

Keywords in English

chemstry; motivation; interdisciplinarity; education

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2011 17:18, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Abstract

V originále

Příspěvek obsahuje ukázky připravované sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. V příspěvku naleznete vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie také fyziku, dějepis a matematiku. Práce je součástí rozsáhlejšího projektu, o němž bylo referováno již např. v příspěvku Ivana Brňovjáková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením (na tomto kolokviu v roce 2005).

In English

The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education. The work is focused on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also physics, history and mathematics. This work is a part of a larger project that was discussed also in the paper Ivana Brňovjá-ková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Moti-vational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education (on this colloquium, 2005).