CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ and Emílie MUSILOVÁ. Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II (Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education II). In XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management. Brno: University of Defence, Faculty of Economics and Management, 2006, 7 pp. ISBN 80-7231-139-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II
Name in Czech Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením II
Name (in English) Motivational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education II
Authors CÍDLOVÁ, Hana, Michaela ZEMANOVÁ and Emílie MUSILOVÁ.
Edition Brno, XXIV International Colloquium on the Acquisition Process Management, 7 pp. 2006.
Publisher University of Defence, Faculty of Economics and Management
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7231-139-5
Keywords in English chemstry; motivation; interdisciplinarity; education
Tags chemstry, Education, interdisciplinarity, motivation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 11/4/2011 17:18.
Abstract
Příspěvek obsahuje ukázky připravované sbírky zábavných motivačních úloh pro výuku chemie na základních a středních školách. V souvislosti se současnými trendy výuky je práce zaměřena na integrované využití poznatků z více vyučovacích předmětů. V příspěvku naleznete vybrané ukázky motivačních úloh využívajících kromě chemie také fyziku, dějepis a matematiku. Práce je součástí rozsáhlejšího projektu, o němž bylo referováno již např. v příspěvku Ivana Brňovjáková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Motivační úlohy pro výuku chemie s interdisciplinárním zaměřením (na tomto kolokviu v roce 2005).
Abstract (in English)
The authors of this paper are preparing a collection of exercises that should help as a means of motivation at chemistry education. The work is focused on combination of knowledge of more educational subjects. This paper gives examples of motivation exercises using not only chemistry, but also physics, history and mathematics. This work is a part of a larger project that was discussed also in the paper Ivana Brňovjá-ková, Hana Cídlová, Helena Hlavičková, Emílie Musilová, Hana Nováčková: Moti-vational Interdisciplinary Exercises for Chemical Education (on this colloquium, 2005).
PrintDisplayed: 26/5/2024 21:42