KORYČÁNKOVÁ, Simona and Pavel KLEIN. Manifesty ruského symbolismu. Kritika (Manifests of Russian Symbolism. Critique). 1st ed. Brno: MU Kraví Hora, 2006, 162 pp. Manifesty ruského symbolismu. ISBN 80-210-3900-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Manifesty ruského symbolismu. Kritika
Name in Czech Manifesty ruského symbolismu. Kritika
Name (in English) Manifests of Russian Symbolism. Critique
Authors KORYČÁNKOVÁ, Simona (203 Czech Republic, guarantor) and Pavel KLEIN (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, 162 pp. Manifesty ruského symbolismu, 2006.
Publisher MU Kraví Hora
Other information
Original language Russian
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00016852
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-3900-0
Keywords in English manifest of russian symbolism; theatre; russia
Tags manifest of russian symbolism, Russia, Theatre
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D., učo 2596. Changed: 17/6/2009 17:12.
Abstract
Čtvrtý díl projektu Manifesty ruského symbolismu je věnován podobám dobové kritiky od recenze divadelního představení, přes portrét, analýzu dramatu, básní i prózy až po dobové karikatury jako formu kritické reflexe. Vedle úvodní studie psané česky je součástí textu také řada dobových kritik, publikovaná v jednotlivých oddílech v ruštině (přepis do nové ruštiny).
Abstract (in Czech)
Čtvrtý díl projektu Manifesty ruského symbolismu je věnován podobám dobové kritiky od recenze divadelního představení, přes portrét, analýzu dramatu, básní i prózy až po dobové karikatury jako formu kritické reflexe. Vedle úvodní studie psané česky je součástí textu také řada dobových kritik, publikovaná v jednotlivých oddílech v ruštině (přepis do nové ruštiny).
Abstract (in English)
The 4th volume of project Manifest of Russian symbolism analyses problem of critique in the beginning of 20th century from portrait as a literature to the dramatic criticism and caricature. All thesis authors confront with russian original texts which are include.
PrintDisplayed: 11/5/2024 17:39