Detailed Information on Publication Record
2006
E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet
DRÁŠIL, Pavel and Tomáš PITNERBasic information
Original name
E-learning v kontextu moderních trendů v síti Internet
Name (in English)
E-learning in the modern Internet trends context
Authors
DRÁŠIL, Pavel (203 Czech Republic) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Praha, Technologie pro e-vzdělávání 2006, p. 7-12, 2006
Publisher
Neuveden
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00015345
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
80-01-03512-3
Keywords in English
Web 2.0; E-learning 2.0; REST; Adaptive XML Inclusions
Změněno: 23/3/2008 14:53, prof. RNDr. Tomáš Pitner, Ph.D.
V originále
Současné obecné trendy v nahlížení na web jako na platformu pro zveřejňování, komunikaci a sdílení se odrážejí i v jeho měnícím se využití ve vzdělávání. Tento příspěvek nastiňuje posuny ve vnímání elektronické podpory výuky souhrnně označované jako E-learning 2.0. Zmiňuje nová metodická paradigmata (zejména konektivismus) a jejich požadavky na elektronickou podporu. Naplnění těchto požadavků je ilustrováno na vzorové implementaci (platformě "L2"), umožňující integrovat stávající výukové i obecně použitelné zdroje a vytvořit tak personalizované výukové prostředí (learning landscape) odpovídající principům konektivizmu a kolaborativního učení.
In English
Current trends in using web as a platform for publishing, communication and sharing content affect also its usage in education. This paper presents shifts in e-learning called E-learning 2.0. New pedagogic paradigms (connectivism) and their requirements for the technological support are mentioned. Fulfilling these needs is illustrated in a prototypal implementation - the "L2" platform. It allows integration of both existing learning objects and general web resources resulting in a personalised learning landscape corresponding to the principles of connectivism and collaborative learning.
Links
1ET208050401, research and development project |
|