JEŽEK, Stanislav. Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy? Ježek S. In Psychosociální klima školy III. Brno: MSD Brno s.r.o., 2005, s. 98-117. ISBN 8086633454.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Co nám mohou začínající učitelé sdělit o klimatu a kultuře školy?
Název anglicky Beginning teachers as informers about school climate.
Autoři JEŽEK, Stanislav (203 Česká republika, garant).
Ježek S.
Vydání Brno, Psychosociální klima školy III. od s. 98-117, 20 s. 2005.
Nakladatel MSD Brno s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/05:00013523
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 8086633454
Klíčová slova anglicky school climate assessment; beginning teachers; diaries
Štítky beginning teachers, diaries, school climate assessment
Změnil Změnil: doc. Mgr. Stanislav Ježek, Ph.D., učo 18832. Změněno: 15. 6. 2006 11:52.
Anotace
Příspěvek se zabývá otázkou, jaké informace nám mohou začínající učitelé poskytnout o klimatu školy a jaké ne. Studie porovnává výsledky tří metod - deníků, skupinového rozhovoru a individuálního polostrukturovaného rozhovoru. Ve výsledcí jsou shrnuty oblasti, které jsou nejčastěji předmětem pozornosti a výpovědí začínajících učitelů. Výsledky zároveň ukazují na velké rozdíly mezi informacemi z deníků a rozhovorových metod vedoucí k doporučením opatrnosti při používání rozhovorových metod.
Anotace anglicky
The paper deals with the ability of beginning teachers to inform us about specific areas of their school's climate. The study compares the results of three methods - personal diaries, focus groups and semistructured interviews. The areas of school climate that are mostly perceived and reported by beginning teachers are discussed. The results also schow large differences in the information gathered via the three methods used. The differences lead to discussion of where we need to be caution when we want to collect abstract information that is necessarily a product of the informer's reflective processing.
Návaznosti
GA406/03/0940, projekt VaVNázev: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
Investor: Grantová agentura ČR, Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 02:48