NAVRÁTIL, Vladislav. Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika (The Lecture "Physical Foundations of Material Science" and its Problems). In International Colloquium on the Acquisition Process Management. I. Brno: University of Defence, Faculty of Economic and Management, 2006, p. 36-44. ISBN 80-7231-139-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika
Name in Czech Přednáška "Fyzikální základy vědy o materiálu" a její problematika
Name (in English) The Lecture "Physical Foundations of Material Science" and its Problems
Authors NAVRÁTIL, Vladislav (203 Czech Republic, guarantor).
Edition I. Brno, International Colloquium on the Acquisition Process Management, p. 36-44, 9 pp. 2006.
Publisher University of Defence, Faculty of Economic and Management
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10302 Condensed matter physics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/06:00031560
Organization unit Faculty of Education
ISBN 80-7231-139-5
Keywords in English Physics; material science; traditional materials; polymers; ceramics; metals; perspective materials
Tags ceramics, Material science, metals, perspective materials, physics, polymers, traditional materials
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., učo 129. Changed: 23/11/2007 14:55.
Abstract
Výuka základů vědy o materiálu pro netechnické a nefyzikální obory na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity má svá úskalí. Ta spočívají v malých, nebo dokonce žádných fyzikálních znalostech studentů některých kombinací. V příspěvku je uvedena jedna z možností, jak takovou výuku provádět. Jsou zde rovněž uvedeny jako vzor i dvě z vyučovaných kapitol.Získané výsledky byly formou testů srovnávány s výsledky dřívějšími a staly se součástí didaktického výzkumu katedry fyziky.
Abstract (in English)
Lecturing of material science for students without previous physical knowledge can be sometimes problematic. In our contribution there is presented one of possibilities how to do it, together with two chapters as an example. The results were compared with prevoius ones and are the part of research in didactics of physics.
PrintDisplayed: 17/7/2024 05:50