VLČKOVÁ, Kateřina. Metody empirického výzkumu strategií učení (cizímu jazyku). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník z konference ČAPV 5. 7. 9.2006 (CD-ROOM) Plzeň. 1. vyd. Plzeň: ČAPV, Kped FPE ZČU, 2006, s. 52-67. ISBN 80-7043-483-X.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metody empirického výzkumu strategií učení (cizímu jazyku)
Název anglicky METHODS USED IN EMPIRICAL SECOND AND FOREIGN LANGUAGE LEAR-NING STRATEGY RESEARCH
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Plzeň, Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník z konference ČAPV 5. 7. 9.2006 (CD-ROOM) Plzeň, s. 52-67, 2006.
Nakladatel ČAPV, Kped FPE ZČU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/06:00016941
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 80-7043-483-X
Klíčová slova česky učení se cizímu jazyku; výzkum strategií učení
Klíčová slova anglicky foreign/second language learning; learning strategies research
Změnil Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 3. 3. 2010 15:08.
Anotace
Příspěvek popisuje základní výzkumné metody, techniky a metodologic-ké přístupy, které jsou aplikovány v současném výzkumu strategií učení a nastiňuje jejich hlavní specifika a problémy. Mezi nejčastější metody a techniky patří pozorování, různé typy interview, myšlení nahlas, dotazní-ky, inventáře, deníky a e-protokoly. Diskutovány jsou limity introspekce, retrospekce, subjektivních verbálních výpovědí, výzkumů strategií typů ex-post facto a vybrané proměnné ovlivňující získávaná data.
Anotace anglicky
The article discusses a variety of methods used to explore foreign/second language learning strategies such as questionnaires, inventories, observation, retrospective interviews, stimulated recall interviews, diaries, (e-)journals or think-aloud protocols; and the main problems re-garding the results obtained through the methods.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:22