D 2006

Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů

VACEK, Patrik a Jana KRÁTKÁ

Základní údaje

Originální název

Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů

Název česky

Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů

Název anglicky

Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View

Autoři

VACEK, Patrik a Jana KRÁTKÁ

Vydání

1. vyd. Plzeň, Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň, od s. 34-34, 2 s. 2006

Nakladatel

ČAPV, Kped FPE ZČU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

80-7043-483-X

Klíčová slova anglicky

moving images; film; audio-visual culture; education; teachers; students

Štítky

audio-visual culture, Education, film, moving images, students, teachers
Změněno: 13. 9. 2010 08:34, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Přítomný příspěvek vychází ze zkušeností autorů získaných v průběhu realizace seminářů filmové a audiovizuální edukace na PedF MU v Brně. Během interaktivně koncipované výuky byla komentována recepční schémata a stereotypy ve studentském uvažování o filmu (uměleckém, žánrovém, non-narativním), filmové kritice a počítačových hrách. Přednostní pozornost byla věnována mezioborovým vztahům filmu a tradičních esteticko-výchovných disciplín. Zdrojem primárních dat bylo dotazníkové šetření mezi studenty.

Anglicky

This paper sums up the experience the authors acquired in their courses of film and audio-visual education at the Faculty of Education in Masaryk University (Brno). Based on the interactive modes of teaching, the course's tutors and participants together evaluated a number of cliché-based modes of thinking expressed in their opinions of cinema (film art, film genres, non-fiction cinema) as well as film criticism and computer and/or videogames. The authors foucused their attention primarily at the interdisciplinary relationships among institution of cinema and well-established aesthetic education disciples. A short student's questionnaire is also included and commented.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
Zobrazeno: 16. 11. 2024 15:12