D 2006

Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů

VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ

Basic information

Original name

Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů

Name in Czech

Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů

Name (in English)

Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View

Authors

VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ

Edition

1. vyd. Plzeň, Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň, p. 34-34, 2 pp. 2006

Publisher

ČAPV, Kped FPE ZČU

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

80-7043-483-X

Keywords in English

moving images; film; audio-visual culture; education; teachers; students

Tags

audio-visual culture, Education, film, moving images, students, teachers
Změněno: 13/9/2010 08:34, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Přítomný příspěvek vychází ze zkušeností autorů získaných v průběhu realizace seminářů filmové a audiovizuální edukace na PedF MU v Brně. Během interaktivně koncipované výuky byla komentována recepční schémata a stereotypy ve studentském uvažování o filmu (uměleckém, žánrovém, non-narativním), filmové kritice a počítačových hrách. Přednostní pozornost byla věnována mezioborovým vztahům filmu a tradičních esteticko-výchovných disciplín. Zdrojem primárních dat bylo dotazníkové šetření mezi studenty.

In English

This paper sums up the experience the authors acquired in their courses of film and audio-visual education at the Faculty of Education in Masaryk University (Brno). Based on the interactive modes of teaching, the course's tutors and participants together evaluated a number of cliché-based modes of thinking expressed in their opinions of cinema (film art, film genres, non-fiction cinema) as well as film criticism and computer and/or videogames. The authors foucused their attention primarily at the interdisciplinary relationships among institution of cinema and well-established aesthetic education disciples. A short student's questionnaire is also included and commented.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
Displayed: 10/11/2024 12:38