Detailed Information on Publication Record
2006
Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁBasic information
Original name
Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
Name in Czech
Zlovolné obrazy: film a audiovizuální kultura z pohledu vysokoškolských studentů
Name (in English)
Malevolent Pictures: Film and Audio-Visual Culture From Colllege Students Point of View
Authors
VACEK, Patrik and Jana KRÁTKÁ
Edition
1. vyd. Plzeň, Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň, p. 34-34, 2 pp. 2006
Publisher
ČAPV, Kped FPE ZČU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
80-7043-483-X
Keywords in English
moving images; film; audio-visual culture; education; teachers; students
Změněno: 13/9/2010 08:34, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Přítomný příspěvek vychází ze zkušeností autorů získaných v průběhu realizace seminářů filmové a audiovizuální edukace na PedF MU v Brně. Během interaktivně koncipované výuky byla komentována recepční schémata a stereotypy ve studentském uvažování o filmu (uměleckém, žánrovém, non-narativním), filmové kritice a počítačových hrách. Přednostní pozornost byla věnována mezioborovým vztahům filmu a tradičních esteticko-výchovných disciplín. Zdrojem primárních dat bylo dotazníkové šetření mezi studenty.
In English
This paper sums up the experience the authors acquired in their courses of film and audio-visual education at the Faculty of Education in Masaryk University (Brno). Based on the interactive modes of teaching, the course's tutors and participants together evaluated a number of cliché-based modes of thinking expressed in their opinions of cinema (film art, film genres, non-fiction cinema) as well as film criticism and computer and/or videogames. The authors foucused their attention primarily at the interdisciplinary relationships among institution of cinema and well-established aesthetic education disciples. A short student's questionnaire is also included and commented.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|