D 2006

A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers

FROSTOVÁ, Jana and Vladislav NAVRÁTIL

Basic information

Original name

A Note on Subjective and Objective Assessments of Voice Disorders in Teachers

Name in Czech

Poznámka k objektivnímu a subjektivnímu vyhodnocování hlasových poruch učitelů

Authors

FROSTOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor) and Vladislav NAVRÁTIL (203 Czech Republic)

Edition

I. Saint Petersburg, June 28 - 30, 2006, Care of Educational Institutions about Children Health. Materials of International Scientific Symposium, p. 121-123, 3 pp. 2006

Publisher

Russian Ministery of Education, Association of Saint Petersburgs Valeologists

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

30105 Physiology

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00017000

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

5-7434-0349-X

Keywords in English

Voice disorders. Voice. Teachers. Sound. Fourier analysis

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 22/8/2006 13:35, prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.

Abstract

V originále

The importance of voice and its use as means of work is substantial in some professions, although demands made on voice may differ in different jobs. Voice problems exercise negative influenceon the efficiency of work at school and more than 20 per cent of teachers are sometimes on sick leave because of their voice problems. In the work there are presented the results obtained by special treatment and method (based on Fourier harmonic analysis) suitable for qualitative estimation of the efficiency of the treatment is proposed.

In Czech

Dopad hlasových poruch u profesi, kde je hlas pracovním prostředkem je dvojí, neboť má jednak vliv na kvalitu života postižených a také zatěžuje společnost náklady, potřebnými na léčení. Učitel se pohybuje vysoko na hladině hlasové zátěže. V práci jsou uvedeny výsledky, získané při léčení hlasových poruch a je zde navržena metoda (založená na Fourierovské harmonické analýze), umožňující kvalitativně hodnotit míru zlepšení hlasu.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century