D 2006

Implementation Strategies of Learning Environment Integration

KŘIPAČ, Miroslav

Basic information

Original name

Implementation Strategies of Learning Environment Integration

Name in Czech

Strategie implementace při integraci výukových prostředí

Authors

KŘIPAČ, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

EISTA'06. Orlando, Florida, USA, The 4th International Conference on Education and Information Systems: Technologies and Applications, p. 67 - 70, 4 pp. 2006

Publisher

International Institute of Informatics and Systemic

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14330/06:00017024

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

980-6560-80-9

UT WoS

000250748800013

Keywords in English

e-learning; learning management systems

Tags

International impact
Změněno: 1/7/2009 11:05, RNDr. Miroslav Křipač, Ph.D.

Abstract

V originále

Choosing the right strategy for integration of classroom and virtual learning may become a difficult process. Today, many different technologies are able to improve a quality of traditional university learning environment. However, their combination may not always lead to satisfactory results. This case study describes several successful steps used during implementation of Masaryk University Information System (IS MU) during last seven years. This awarded system is nowadays the only platform for both traditional face-to-face and virtual learning management, administration and communication within Masaryk University, which is one of leading universities in the Czech Republic and Central European region.

In Czech

Výběr vhodné strategie integrace klasického a virtuálního způsobu výuky může být obtížný. V dnešní době existuje spousta různých technologií, které mohou zlepšit kvalitu tradičního způsobu vzdělávání. Přesto jejich kombinace nemusí vést vždy k uspokojívým výsledkům. Tato případová studie popisuje různé úspěšné kroky využité během implementace Informačního systému Masarykovy univerzity v průběhu posledních sedmi let. Tento oceněný systém je dnes jedinou platformou pro administraci jak tradiční tak virtuální výuky a pro vnitřní komunikaci v rámci Masarykovy univerzity, která je jednou z předních univerzit v České republice a regionu střední Evropy.