Detailed Information on Publication Record
2006
Implementation Strategies of Learning Environment Integration
KŘIPAČ, MiroslavBasic information
Original name
Implementation Strategies of Learning Environment Integration
Name in Czech
Strategie implementace při integraci výukových prostředí
Authors
KŘIPAČ, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
EISTA'06. Orlando, Florida, USA, The 4th International Conference on Education and Information Systems: Technologies and Applications, p. 67 - 70, 4 pp. 2006
Publisher
International Institute of Informatics and Systemic
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14330/06:00017024
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
980-6560-80-9
UT WoS
000250748800013
Keywords in English
e-learning; learning management systems
Tags
International impact
Změněno: 1/7/2009 11:05, RNDr. Miroslav Křipač, Ph.D.
V originále
Choosing the right strategy for integration of classroom and virtual learning may become a difficult process. Today, many different technologies are able to improve a quality of traditional university learning environment. However, their combination may not always lead to satisfactory results. This case study describes several successful steps used during implementation of Masaryk University Information System (IS MU) during last seven years. This awarded system is nowadays the only platform for both traditional face-to-face and virtual learning management, administration and communication within Masaryk University, which is one of leading universities in the Czech Republic and Central European region.
In Czech
Výběr vhodné strategie integrace klasického a virtuálního způsobu výuky může být obtížný. V dnešní době existuje spousta různých technologií, které mohou zlepšit kvalitu tradičního způsobu vzdělávání. Přesto jejich kombinace nemusí vést vždy k uspokojívým výsledkům. Tato případová studie popisuje různé úspěšné kroky využité během implementace Informačního systému Masarykovy univerzity v průběhu posledních sedmi let. Tento oceněný systém je dnes jedinou platformou pro administraci jak tradiční tak virtuální výuky a pro vnitřní komunikaci v rámci Masarykovy univerzity, která je jednou z předních univerzit v České republice a regionu střední Evropy.