KOPFOVÁ, Alena. Komparace názorů významných osobností strategického managementu (The comparison of the opinions of personalities of strategic management). In Hledání nové Evropy 2006 : Sborník přednášek na CD. Praha: Dům techniky Ostrava, 2006, 6 pp.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace názorů významných osobností strategického managementu
Name (in English) The comparison of the opinions of personalities of strategic management
Authors KOPFOVÁ, Alena.
Edition Praha, Hledání nové Evropy 2006 : Sborník přednášek na CD, 6 pp. 2006.
Publisher Dům techniky Ostrava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Law
Keywords in English Tomáš Baťa; strategic management; success; success company; competition ability
Tags competition ability, strategic management, success, success company, Tomáš Baťa
Changed by Changed by: Ing. Alena Kerlinová, Ph.D., učo 41775. Changed: 27/7/2006 17:06.
Abstract
Tento příspěvek se zabývá názory významných osobností strategického managementu, které se týkají především úspěchu, úspěšného podniku. Za jednu z nejvýznamnějších osobností strategického managementu v České republice je považován Tomáš Baťa. Cílem příspěvku je porovnat názory a hlavní myšlenky Tomáše Bati s předními současnými osobnostmi strategického managementu. Příspěvek se pokouší odhalit, které Baťovy myšlenky jsou využité či využitelné také pro současnost a nakolik se s nimi současníci ztotožňují.
Abstract (in English)
This article discusses opinions of influential personalities of strategic management concerning success and successful enterprises in particular. One of the most important persons of strategic management in Czech Republic is Tomáš Baťa. The objective of this paper is to compare views and principal ideas of Tomáš Baťa with those of people working in contemporary strategic management. The article attempts to find out, which of the Baťas ideas are exploited or exploitable at present business and to what extent the contemporary managers identify with them.
PrintDisplayed: 6/10/2024 03:21