D 2005

Autoevaluace: obecný rámec a konkrétní příklad zkvalitňování práce škol

NOVOTNÝ, Petr, Milan POL and Jana VAŠŤATKOVÁ

Basic information

Original name

Autoevaluace: obecný rámec a konkrétní příklad zkvalitňování práce škol

Name (in English)

Self-evaluation: General Framework and Specific Example of School Quality Development

Authors

NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor) and Jana VAŠŤATKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Nitra, Retrospektíva a perspektívy v edukácii, p. 289-295, 7 pp. 2005

Publisher

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/05:00020019

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

80-8050-918-2

Keywords in English

self-evaluation; threats; opportunities; dissemination; project
Změněno: 25/1/2008 20:35, Mgr. Zuzana Šimberová

Abstract

V originále

Tento příspěvek se zabývá problematikou autoevaluačních procesů, přibližuje jejich přínosy, ale i možná úskalí. Potřebnost a svým způsobem i nutnost zavádět tyto procesy v České republice je dána do kontextu konkrétních snah podpořit zavádění autoevaluace v naší zemi.

In English

This paper is focused on the problematics of school self-evaluation in the Czech Republic - the authors indicate the theoretical framework of the subject matter as well as its situation in Czech context. Hereinafter, a concrete international project "Bridges across Boundaries, Cross-disseminating quality development practices in Southern and Eastern Europe" is introduced - the authors are co-partners in this particular project. The aim of this project is to support self-evaluation processes at schools, Czech schools including.

Links

GA406/01/1078, research and development project
Name: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje
Investor: Czech Science Foundation, The Culture of Czech School and Strategies for its Development