KREJČÍ, Pavel. Komponentově-sémantická analýza českých publicistických idiomů a frazémů. In Jubileen slavističen sbornik. Blagoevgrad: Jugozapaden universitet "Neofit Rilski" - universitetsko izdatelstvo, 2005, s. 172-180. ISBN 954-680-359-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komponentově-sémantická analýza českých publicistických idiomů a frazémů
Název anglicky Component and semantic analysis of the Czech journalistic idioms and phrasems
Autoři KREJČÍ, Pavel (203 Česká republika, garant).
Vydání Blagoevgrad, Jubileen slavističen sbornik, od s. 172-180, 9 s. 2005.
Nakladatel Jugozapaden universitet "Neofit Rilski" - universitetsko izdatelstvo
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Bulharsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/05:00020020
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 954-680-359-6
Klíčová slova anglicky Czech phrasems and idioms -- Phrasems and idioms in journalistic texts
Změnil Změnil: doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D., učo 23013. Změněno: 17. 8. 2006 12:04.
Anotace
Velká část idiomů a frazémů používaných v českých publicistických textech obsahuje coby klíčový komponent označení části lidského těla, pojmenování lidských produktů spjatých s každodenním životem, ale také výrazy spojené se soutěžením v nejširším smyslu slova (hry, sport, boj).
Anotace anglicky
The Czech journalists mostly use phrasemes containing the names of parts of the human body, names from the sphere of the human home and dwelling, and components from the sphere of competitions (sport and games, fight and military). The phraseological semantics of the phraseme motivated by the key component is present mainly in phrasemes from the spheres of home and dwelling, competition and living nature.
Návaznosti
GP405/02/D164, projekt VaVNázev: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
Investor: Grantová agentura ČR, Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 01:12