KREJČÍ, Pavel. Bulharská a česká publicistická frazeologie ve vzájemném srovnání (Bulgarian And Czech Journalistic Phraseology - Comparative View). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 108 pp. není. ISBN 80-210-4048-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Bulharská a česká publicistická frazeologie ve vzájemném srovnání
Name (in English) Bulgarian And Czech Journalistic Phraseology - Comparative View
Authors KREJČÍ, Pavel (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, 108 pp. není, 2006.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/06:00015795
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 80-210-4048-3
Keywords in English Czech phrasems/idioms -- Bulgarian phrasems/idioms -- Czech and Bulgarian comparative phraseology -- Journalistic phraseology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Pavel Krejčí, Ph.D., učo 23013. Changed: 11/4/2010 23:48.
Abstract
Monografie je výstupem postdoktorského projektu Grantové agentury ČR č. 405/02/D164 Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech. Představuje souhrn poznatků a zjištění, k nimž autor došel na zákldě analýzy asi 1200 idiomatických a frazeologických jednotek excerpovaných z bulharských a českých publicistických textů během let 2001 až 2005.
Abstract (in English)
The Monography is a resultat of the post-PhD project of the Czech Foundation Agency /GA ČR/ 405/02/D164 Contrastive Study of the character and function of new journalistic idioms and phrasems in the Czech and Bulgarian journalistic texts.
Links
GP405/02/D164, research and development projectName: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech
Investor: Czech Science Foundation, Contrastive study of character and function of the new journalistic idioms in Czech and Bulgarian journalistic texts
PrintDisplayed: 25/7/2024 18:47