2007
"The Adventure Continues on DVD" - Franchise Movies As Home Video
SKOPAL, PavelZákladní údaje
Originální název
"The Adventure Continues on DVD" - Franchise Movies As Home Video
Název česky
"The Adventure Continues on DVD" - franchise filmy jako domácí video
Autoři
SKOPAL, Pavel (203 Česká republika, garant)
Vydání
Convergence. The Journal of Research into New Media Technology. Special Issue "Consumption and Use of DVDs" 2007, 1354-8565
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/07:00031583
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
DVD; franchise movies; Hollywood cinema; home video; marketing practices; television industry
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2010 12:25, doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
V originále
Research into practices applied by the Hollywood studios on the DVD market requires analysis of the economic logic of the market and the rhetoric of various paratexts accompanying the movies on DVDs, as well as consideration of practices of the television industry. At stake, are not only the principles of economy of scope and the strategy of repurposing content that DVD accomplishes, but also the way the studios use DVD like the TV industry uses the internet for an old media s augmentation, to use John Caldwell s term. Additionally, the extras on DVDs create a frame of reception through their exploitation of institutional practices, which are familiar to the viewer from television and home video. The movies on DVD are marketed by the Hollywood cinema in a double mode: the DVD offers theatrical spectacularity as well as the intimacy and imperfection of television and home video. DVDs with their high-budgeted franchises provide the best opportunity for combining spectacle, narrative openness and complexity with a sense of intimacy and authenticity.
Česky
Výzkum praktik využívaných hollywoodskými studii na DVD trhu vyžaduje analýzu ekonomické logiky trhu a rétoriky různých paratextů, které doprovázejí filmy na DVD, a také praktik televizního průmyslu. Nejde přitom pouze o principy úspor z rozsahu a o strategii opakovaného využití mediálního obsahu na DVD, ale také o to, jak filmová studia využívají DVD podobným způsobem, jako televizní průmysl internet: tj. pro posílení starých médií, použijeme-li pojem Johna Caldwella. Kromě toho DVD bonusy rámují recepci pomocí institučních praktik známých z televize a domácího videa. Hollywoodské filmy na DVD jsou nabízeny ve dvojím modu: DVD nabízí spektakularitu kina současně s intimitou a nedokonalostí televize a domácího videa. DVD s vysokorozpočtovými franchise filmy nabízí příležitost pro spojení spektáklu, narativní otevřenosti a komplexnosti s pocitem intimity a autenticity.