LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura českých výrobních firem: hodnoty a normy chování (Organizational culture of Czech manufacturing companies: values and norms of behavior). Psychologie v ekonomické praxi. 2006, vol. 41, 2 - 3, p. 131 - 139. ISSN 0033-300X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační kultura českých výrobních firem: hodnoty a normy chování
Name in Czech Organizační kultura českých výrobních firem: hodnoty a normy chování
Name (in English) Organizational culture of Czech manufacturing companies: values and norms of behavior
Authors LUKÁŠOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Psychologie v ekonomické praxi, 2006, 0033-300X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/06:00015797
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords in English organizational culture organizational values norms manufacturing companies
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc., učo 36225. Changed: 16/2/2008 17:15.
Abstract
Článek prezentuje dílčí část výsledků výzkumu, který byl proveden v rámci řešení grantového úkolu GA ČR č. 402/02/0114 Organizační kultura českých firem. Cílem prezentované dílčí části bylo identifikovat typické obsahové složky organizační kultury českých výrobních firem, a to na úrovni organizačních hodnot a norem chování sdílených ve firmách. Výzkum byl proveden u 74 výrobních firem, zkoumaný soubor tvořilo 467 vrcholových, středních a nižších manažerů firem.
Abstract (in English)
The article presents the partial results of the empirical study, which was carried out in the framework of grant project GA CR no. 402/02/0114 Organizational culture of Czerch companies. The aim of this part of the research was to identify the typical content components of organizational cultures in Czech manufacturing companies on the level of organizational values and norms of behavior shared in companies. The research was carried out on the sample of 74 Czech manufacturing companies, the respondents were 467 representatives of top, middle-level and low-level management.
Links
GA402/02/0114, research and development projectName: Organizační kultura českých firem
Investor: Czech Science Foundation, Organizational Culture of Czech Firms
PrintDisplayed: 27/8/2024 23:42